2014-10-23

Kyoto dag 7:
Näst sista dagen valde vi att gå till ytterligare ett tempel; Kinkaku-ji - Gyllene paviljongens tempel. Ett minst sagt ståtligt tempel klätt i guld. Vi passade på att tända några ljus för goda ting i livet när vi ända var på en sådan helig plats. På kvällen gick vi till ett traditionellt japanskt badhus där vi badade i så varmt vatten så att man i vissa badkar nästan skållade sig. När vi tvagat oss färdigt gick vi till en närliggande bar där det varvades drinkar med te och varm sake och skålades för Malin D's sista kväll. Vi andra hade ytterligare en dag kvar då vi passade på att köpa det sista och fira Malin S födelsedag med mochi.

4 comments:

  1. ULLIIIIIIISSSSSS!!!! du är sååååå braaaaaa!
    Jag vill att du ska fota allt, hela livet!
    xo/
    m.

    ReplyDelete
  2. Låg efter med dina Kyoto-inlägg och har sträckläst dem nu. Magiska bilder och jag fick ett enormt sug att åka dit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla!! Ja alltså, jag vill också åka dit igen när jag tittar igenom mina bilder, finns så mycket mer att göra känner jag!

      Delete