2014-02-11

Hipp hipp hurra! Idag fyller denna lilla blogg fem år!
När jag satt och funderade över hur jag bäst skulle fira detta trevliga lilla jubileum insåg jag att det måste bli med något som är kopplat till var jag befann mig i mitt liv när jag började blogga. Svaret är 85 mil norrut. Jag gick min sista termin vid LTU på Institutionen för Musik o Medier och hade spenderat några av de bästa dagarna i mitt liv med de nya vännerna jag träffat där. Men vi kan inte gärna inleda en nostalgitripp det sista året så härmed kommer Volym 1 - Höstterminen 2006.
Terminen inleddes med nollning där Anna María o Philip stod för phösningen, fester som avlöste varandra (den ena mer utklädd än den andra), fredagar på Kåren, lördagar på Kalles och när jullovet väl kom kunde jag knappt vänta på att få åka upp igen. Nu, snart åtta år senare, är många av vännerna jag hade där och då gifta, fått barn och/eller har framgångsrika karriärer. Men just då befann vi oss alla på samma plats i livet, åtminstone geografiskt sett. Den platsen heter Piteå och för de allra flesta; Ankars.

1 comment:

  1. Men herregud vad fint! Vilken nostalgi alltså! Och så himla fint vi hade det.

    ReplyDelete