2014-02-17

Volym 4 - Höstterminen 2007 startade på topp med att Sebbe, Henke och jag själv tillsammans med många av våra vänner drog på oss caper och solglasögon för att phösa in de nya studenterna. Snart därefter kom mina tjejer upp för att hälsa på så då blev det både hemmafest med vad som kändes som halva Ankars, fika på Roasters, middag på 1906 och efterföljande klubb. Upplevelsestudenterna år 1 visade vad de gick för då de slog till med "Rockabilly-fest" på Kåren där de bjudit in liveband med kristallmick, hyrt in ett gäng tjusiga gamla bilar och besökarna vad klädda till tänderna i tidstypiska kläder. Ensamma cykelturer ut på Fårön i höstskrud, en roadtrip till Skellefteå för att se Jens Lekman på Pinkerton och norrsken som täckte halva himlavalvet hanns också med. Halloween firades även detta år på kårhuset innan Erika och jag satte oss på ett flyg som tog oss till Barcelona där jag till min stora glädje både hittade en äkta Miss Van och fick se Devendra Banhart live. Väl hemma igen blev det fina utekvällar med Anton x2, Ali, Daniél och Jocke. Oj vad jag kan sakna det!

No comments:

Post a Comment