2015-12-22

Kameran åker tyvärr alltmer sällan med när jag ger mig ut på dagarna. Telefonen däremot, den lämnar jag aldrig så här kommer ett axplock av bilder från januari-maj 2015 som fastnat i min lilla telefon.

1. Året inleddes med matlag hos Saras mamma, med en gigantisk gran som bordsgranne.
2. Babyshower för Linn.

3. Snön kom till sist till Stockholm också, om än så bara för några dagar.

4. Matlagen fortsatte och ibland kom Anna in från Norrtälje också för att äta med oss.

5.& 6. Jag fick träffa Frank när han var både två och tre veckor gammal.

7.& 8. Vi hängde en del på Under Bron och fotade såklart i automaten.

9. Lania och jag tog långa helgpromenader och pratade om allt som behövdes prata om just då.

10. När jag firade min födelsedag fick jag veta att "There is always yet another way to slice a banana". Har fortfarande inte kommit på innebörden.

11. Vi åkte ut till Anna för att fira hennes födelsedag i Norrtälje.

12. Över påsken bilade min bror, hans sambo och jag upp till mamma. Vi åkte då via det dundrande Jockfallet.

13. Uppe i Vittangi blev det både skidåkning och skoteråkning.

14.& 15. Tillbaka i Sthlm igen och Zottie och jag bjöd in till brunch. Linn, Frank och Maja kom.
16.& 17. Körsbärsträden blommade i Kungsträdgården också detta år.

18. Kaktusar, kaktusar, kaktusar. De var överallt våren 2015.

19. Över valborg/1:a maj åkte Z & jag till Köpenhamn/Berlin.

20. När vi kom hem var det äntligen premiär för Trädgården igen.

21. En eftermiddag på väg från jobbet uppenbarade sig världens vackraste regnbåge. Jag sprang upp till Zottie och lånade hennes balkong.

22. Vi hängde på Trädgården var och varannan helg.
23. Z och jag sprang Color Run i Tanto.

24. Efter en middag med Jens råkade vi springa på vår gamla klasskompis Robin. Jens & Robin hade då inte setts på 10 år.

No comments:

Post a Comment